russian interference
/

Media Hypes ‘Russian Interference’ Again, Cites No-Traffic Blog Site as ‘Evidence’ 🤣

Start

The Russian election interference hoax has been revived by establishment media outlets such as Reuters, which claims a news site “associated” with a Russian content farm has been peddling disinformation and divisive content to influence the upcoming presidential election in favor of President Trump.

The only problem with the accusation, now echoed by other left-wing media outlets?

The site in question, Newsroom for American and European Based Citizens (NAEBC), attracts so few page views that web analytics firms like SimilarWeb refuse to rank them. The site also gets zero comments on all of its articles.

NAEBC.com doesn’t drive enough traffic to earn a site ranking.

And for additional categories such as “traffic sources,” “referrals,” and “search,” SimilarWeb similarly identifies the site as driving too little traffic to create sufficient data to return reports:

NAEBC’s scant traffic.

In other words, the left’s trying to dupe Americans into believing a site that drives a negligible amount of web traffic is influencinging the presidential election.

And Russia conspiracy theorists are unsurprisingly attempting to whip up fears over the barely-accessed website.

The outlet Daily Beast, for example, penned a nearly 700-word piece entitled “Right-Wing Trumpist News Site Busted as Putin Troll Farm Operation.”

download ‘the russia lie’ for more information.

The article describes Russian interference in U.S. elections as “even more insidious than it was in 2016” and points to the site as just “the latest evidence that the Kremlin isn’t just backing one horse in the U.S. election—it’s pushing for as much chaos as possible.”

The Daily Beast repeated Reuter’s original reporting, emanating from the outlet’s nearly 1,000-word report entitled, “Exclusive: Russian operation masqueraded as right-wing news site to target U.S. voters – sources.”

MUST READ:  Anti-Vax Mandate Protests Continue Across France as Election Season Heats Up.

The article, focusing on foreign interference in U.S. elections comes from Reuter’s London Bureau, and claims that “the Russian group accused of meddling in the 2016 U.S. election has posed as an independent news outlet to target right-wing social media users ahead of this year’s vote.”

Reuters quotes an anonymous “senior U.S. security official” to corroborate their allegations:

“A senior U.S. security official, who spoke on condition of anonymity because they were not authorised to speak to the press, said Russian operatives were increasingly recruiting “unwitting Americans” to write articles and post online.”

The article also relies on the analysis of United Kingdom-based Ben Nimmo, a Senior Fellow at the globalist Atlantic Council,  who concludes Russian influence operations have “evolved” since 2016:

“Ben Nimmo, head of investigations at social media analytics firm Graphika, analysed the website after being alerted to the activity by Reuters. He said NAEBC and the left-wing Peace Data showed Russian influence operations had evolved since 2016.”

The National Pulse was first alerted to the site’s presence by Daily Beast Editor-at-Large Michael Weiss who identified Senior Reporter Natalie Winters’s article, exclusive to The National Pulse, entitled “Biden Foundation Promoted Transgenderism For 18-Month-Old Babies,” had appeared on the site.

Editor-in-Chief Raheem Kassam encouraged the left-wing journalist whipping up the newest iteration of the Russian election interference conspiracy to “have fun with your latest Russia obsession”:


Natalie Winters

Natalie Winters is an Investigative Reporter at the National Pulse and contributor to The National Pulse podcast.