CCP Journo Who Lied to Trump Faces Up To $16,000 Fine


The Chinese Communist Party-employed journalist who lied about where he was from during a press conference with President Trump could now face $16,000 in fines.

The National Pulse exposed Ching-Yi Chang on April 9th, after he told President Trump he was from Taiwan. In truth, he works for Dragon Television, owned in turn by Shanghai Media Group, one of the largest state-owned media groups in China.

Now, according to Taiwan’s Liberty Times, Ching-Yi could be facing punitive action from Taiwan.

Journalist William Yang reports: “So last week, a Taiwanese journalist working for #China‘s state-run Dragon Television in the US told @realDonaldTrump that he is from Taiwan when the president asked him where he is from during a presser at the White House.

“His response drew heavy criticism from both #Taiwan and #China, as people from both sides accused him of misleading Trump and the public.

“An unexpected twist of the event is that #Taiwan‘s Mainland Affairs Council, the official government agency in charge of cross-Strait affairs, came out today to say that since Chang is still a Taiwanese citizen, his employment by Dragon TV has violated the law that governs the relationship between #Taiwan and #China, in which Taiwanese nationals are prohibited from working for any companies run by the Chinese Communist Party.

MUST READ:  Paranoid Biden Won't Speak Freely Around 'MAGA Sympathetic' Secret Service, Tried to Remove 'Trump-Tainted' Resolute Desk from Oval Office.

“Since Dragon TV is an affiliation of the CCP, Chang has violated the relevant clause in the law, and the Mainland Affairs Council will now seek to penalize Chang for violating the law. According to the law, Chang could be fined between 100,000 to 500,000 NTD.”

That’s up to $16,000 USD.

The news followed the National Pulse expose of CCP-propagandist Youyou Wang who also lied to the U.S. President during a press briefing, claiming her news outlet was privately owned.

Youyou works for Phoenix Satellite Holdings, owned by Liu Changle (37.1% of shares). Changle is a “former PLA propaganda official who is close to senior Chinese government leaders”.

Changle previously worked as a propaganda officer for China National Radio (then known as the Central People’s Broadcasting Station).

A further 20 percent of the company is owned by Extra Step Investments Limited, in turn owned by China Mobile Hong Kong, which itself is owned by the Chinese government-owned China Mobile.

Eight more percent of the company is owned by China Wise Investment Ltd, owned by the Bank of China.

This means at least 65 percent of the company is owned by the government of China.

Raheem J. Kassam

Raheem Kassam is the Editor-in-Chief of the National Pulse, and former senior advisor to Brexit leader Nigel Farage. Kassam is the best-selling author of 'No Go Zones' and 'Enoch Was Right', as well as a co-founder of the War Room podcast, a Lincoln Fellow at the Claremont Institute, and a fellow at the Bow Group think tank in London. Kassam is an academic advisory board member at the Institut des Sciences Sociales, Economiques et Politiques in Lyon, France.

Stay Connected With Us.

Big Tech keeps banning or shadow-banning us, so we have to keep innovating.

Drop me your e-mail, so they can't keep hiding our work from you.

Raheem Kassam

You have successfully subscribed to the newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

The National Pulse. will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.