/

The Economist Refers to Chinese Businessman Disappearance As “Regulation” and “Boosting Competition.”

Start

Globalist magazine The Economist has shockingly referred to the targeting and disappearance of a Chinese businessman as “regulation” and “boosting competition.”

Jack Ma – who has previously prostrate himself before the Chinese Communist Party (CCP) – has been reported as missing, with a multitude of news outlets reporting on his disappearance.

Now, The Economist – which like most globalist outfits is long on China – appears to be making excuses on behalf of the modern Nazi Party – the CCP – for disappearing Ma.

Published on January 2nd, a magazine-wide editorial shockingly states:

“China is also at the frontier of regulation, with the news on December 24th that trustbusters were investigating Alibaba, co-founded by Jack Ma, China’s most celebrated tycoon, and until a few weeks ago its most valuable listed firm.”

The article adds:

“It is tempting to see the crackdown on Mr Ma as just another display of brutal Communist Party power. It may partly be that, but China’s antitrust regulators are also keen to boost competition.”

Reuters reported this week:

Alibaba founder Jack Ma’s absence from public view in the past two months, including missing the final episode of a TV show on which he was to appear as a judge, has fueled social media speculation over his whereabouts amid a Chinese regulatory clampdown on his sprawling business empire.

China’s highest-profile entrepreneur has not appeared in a public setting since a late October forum in Shanghai where he blasted China’s regulatory system in a speech that put him on a collision course with officials, resulting in the suspension of a $37 billion IPO of Alibaba’s Ant Group fintech arm.

MUST READ:  6 Scandals The Media Won't Tell You About Outgoing NIH Director Francis Collins.

In November the Economist published a celebratory article about the “special” upcoming 100-year anniversary of the Chinese Communist Party.

Like most Western news organizations, The Economist has taken sponsored trips or dinners from the Chinese Communist Party in exchange for “favorable coverage.”

The National Pulse reported last week on how Forbes, the Financial Times, Newsweek, Bloomberg, Reuters, ABC News, the Economist, the Wall Street Journal, AFP, TIME magazine, LA Times, The Hill, BBC, and The Atlantic are listed in Foreign Agent Registration Act filings, revealing a relationship spanning over a decade between establishment media outlets and the China–United States Exchange Foundation (CUSEF).

CUSEF is a Chinese Communist Party-funded initiative which targets American media, politicians, and universities with offers to fund policy research, high-level dialogues, and exchange programs. CUSEF and its lobbying partners in the United States describes their work as:

…develop[ing] favorable coverage in key national media… to organize and staff “familiarization trips” to China. This includes recruiting top journalists to travel to China, selected for effectiveness and opportunities for favorable coverage.

You can read the entirety of our exclusive, investigative reporting on CUSEF by clicking here.

support
SUPPORT THE NATIONAL PULSE

Raheem J. Kassam

Raheem Kassam is the Editor-in-Chief of the National Pulse, and former senior advisor to Brexit leader Nigel Farage. Kassam is the best-selling author of 'No Go Zones' and 'Enoch Was Right', a co-host at the War Room: Impeachment podcast, a Lincoln fellow at the Claremont Institute, and a fellow at the Bow Group think tank. Kassam is an academic advisory board member at the Institut des Sciences Sociales, Economiques et Politiques in Lyon, France. He resides in Washington, D.C.