nyt journalism
//

EXC: NYT Journalism Prof Lauds ‘Collaborators’ on Chinese Communist Party TV, Accepts ‘There’s Going to be Censorship’

Start

A New York Times Journalism School instructor is also “regular contributor” to the Chinese Communist Party’s primary propaganda outfit – China Global Television Network – The National Pulse can exclusively reveal. 

Imani Cheers, Associate Director of George Washington’s Media and Public Affairs School, has helped legitimize Chinese Communist Party (CCP) propaganda operations with her western credentials, and the content of her hours of interviews help perpetuate the regime’s disingenuous narratives about the U.S. and the world writ large.

Cheers has excused the CCP’s heavy-handed censorship and insisted President Trump is a Nazi “sympathizer.”

Commenting on China’s film industry, Cheers fails to condemn the CCP’s censorship by offering no pushback when telling creators “you have to have a collaborator. You have to be conscious. There’s going to be censorship, for example, involved.”

She even compliments the CCP’s quest to portray the U.S. in disarray, especially due to its democratic processes: “People are really upset about how negative this campaign has gotten not only amongst the candidates but it’s even kind of turning you against your neighbor, your cousin, your colleagues, and people who once you find out who they’re supporting, it turns into bickering.”

The comments came on the day of the 2016 presidential election where Cheers professed “hopefully, I’ll be able to say President Clinton.”

“Whoever wins, they’ve got a difficult task ahead in terms of bringing the country together. It’s definitely split,” the CGTN anchor adds, and Cheers concurs.

In a separate interview, Cheers similarly contends “the United States has a history of division” and appears to suggest under President Trump “now we’re seeing the manifestation of over 200 years of division.” She even posits America is on track to have racial division comparable to apartheid in South Africa, hailing activists intent on “resisting this current administration.”

President Trump, according to Cheers CGTN interview, “believes that there are good protestors alongside white supremacists and Nazis.” Adding for “people of color, immigrants, minorities, it’s a very frightening time because when you have the Commander in Chief – what some like to call the leader of the free world – sympathizing with white supremacists and neo-nazis, that sends a very alarming vibe to the rest of the country.”

She’s even peddled social justice talking points – lamenting the lack of diversity in Hollywood and that America has had a “blatant disrespect” for “black and brown communities” for “centuries.”

The School of The New York Times (NYT) seeks to “translate the knowledge and practices” of the left-leaning paper into “educational programs for pre-college and professional audiences,” and hails its staff as paragons of journalistic integrity and expertise. Among the 128 individuals who instill the establishment outlet’s biased reporting among aspiring journalists, nearly half are on staff are current NYT writers.

And given Cheers’s inclusion, a China Global Television Network (CGTN) “regular contributor” ostensibly upholds these standards.

Imani Cheers’ profile on the New York Times Journalism School website

CGTN has been identified as a “long-standing weapon in Beijing’s arsenal of repression” whose sole purpose is “to attack designated enemies of the Communist Party,” chiefly the U.S. Stationed in Beijing, funded by the Chinese Communist Party (CCP), and regulated by the regime’s Publicity Department, the outlet is teeming with anti-U.S. and anti-Trump content.

As a result, CGTN was forced to register with the Foreign Agents Registration Act (FARA) in 2019.

Even the NYT noted the outlet’s affinity for censorship:

“It runs a typical newsroom except when it comes to stories about China, said four current and former employees, who asked for anonymity to protect their careers. Some stories, like the 2012 escape from China of the activist lawyer Chen Guangcheng or 2014 protests in Hong Kong calling for freer elections, were covered only briefly days after the news broke, three of them said. Employees were rebuked when a report mentioned Falun Gong, the religious group that Beijing considers a cult, they said. Images of the flag of Taiwan, the self-governing island that China claims, are banned from broadcasts.”
Again noting the tolerance for anti-CCP content is little to none:
“Current and former CGTN employees say CCTV editors in Beijing often dictated plans for covering China. […] One CGTN America show, “The Heat,” is occasionally edited if it is too critical of China, two of the people said.”

CGTN’s international disinformation campaign – which has resulted in airing forced confessions, deeply biased coverage of Hong Kong protests, and ignoring the CCP’s flagrant human rights violations – aligns with President Xi Jinping’s 2016 decree that “wherever the readers are, wherever the viewers are, that is where propaganda reports must extend their tentacles.”

The National Pulse recently exposed an axis between former correspondents and anchors from fellow establishment outlet CNN and CGTN. Cheers has appeared alongside at least three of the individuals highlighted in the exposé.

While the NYT retains little journalistic credibility in light of their foolish 2016 election projections, consistent anti-Trump bias, and establishment fealty, their decision to fund and endorse an individual part of the CCP’s global media offensive is a new low.

The NYT and its readers alleged authoritarianism in Senator Tom Cotton’s recent “Send In the Troops” op-ed, even apologizing for its publication, while collaborating with individuals who prop up and excuse the actions of a truly authoritarian regime.


Natalie Winters

Natalie Winters is an Investigative Reporter at the National Pulse and contributor to The National Pulse podcast.