The World Health Organization’s ‘Independent Investigator’ Keeps Hyping Chinese Communist Propaganda Outlets.

Start

Peter Daszak, an American investigator on the World Health Organization’s recent mission to China, has repeatedly hyped Chinese state-run media outlets on Twitter.

The promotion of outlets that function as part of the Chinese government’s self-avowed “propaganda” campaign further calls into question Daszak’s impartiality as a World Health Organization (WHO) investigator.

The outlet Daszak most heavily shares and praises is China Global Television Network (CGTN) – described by the Freedom House think tank as “a long-standing weapon in Beijing’s arsenal of repression” whose “mission is to attack designated enemies of the Communist Party.”

Daszak has praised CGTN hosts as “sharp,” interviews as “fantastic” and “honest,” and programming as “great“:

Beyond praising the network, he has also uncritically shared articles from the site, amplifying claims that the Wuhan Institue of Virology has “never had a leakage or anyone infected.”

What’s more, Daszak has praised a Chinese medical journal sponsored by state-run entities including the Chinese Center for Disease Control and Prevention.

Daszak recently blamed U.S. media for the Chinese Communist Party’s refusal to hand over critical data: a Beijing talking point.


Natalie Winters

Natalie Winters is an Investigative Reporter at the National Pulse and contributor to The National Pulse podcast.